Задания
Версия для печати и копирования в MS Word
Задание № 1841
i
Развернуть

Опре­де­ли­те зна­че­ние ука­зан­но­го слова в тек­сте.

 

confidence (§ 4)

1) trust
2) self-respect
3) attention
Спрятать пояснение

По­яс­не­ние.

Confidence пе­ре­во­дит­ся как "уве­рен­ность", что наи­бо­лее близ­ко по смыс­лу к слову trust.

 

Ответ: trust.

Источник: Цен­тра­ли­зо­ван­ное те­сти­ро­ва­ние по ан­глий­ско­му языку, 2011
Сложность: III
1
Задание № 1836
i

Про­чи­тай­те текст и вы­бе­ри­те ва­ри­ант от­ве­та, со­от­вет­ству­ю­щий его со­дер­жа­нию.

 

What has recent research into the way people speak shown?

1) Certain kinds of body language create distrust.
2) A person's tone of voice often does not match what they are saying.
3) Failure to communicate well has little to do with what you say.

2
Задание № 1837
i

Про­чи­тай­те текст и вы­бе­ри­те ва­ри­ант от­ве­та, со­от­вет­ству­ю­щий его со­дер­жа­нию.

 

The therapist and the professor developed NLP when they discovered that

1) successful people communicate in similar ways.
2) people copy methods of communication.
3) competence depends on good communication.

3
Задание № 1838
i

Про­чи­тай­те текст и вы­бе­ри­те ва­ри­ант от­ве­та, со­от­вет­ству­ю­щий его со­дер­жа­нию.

 

NLP training involves learning how to

1) increase an ability that we already have.
2) be more aware of our own body and eye movements.
3) respond more quickly to what people say to us.

4
Задание № 1839
i

Про­чи­тай­те текст и вы­бе­ри­те ва­ри­ант от­ве­та, со­от­вет­ству­ю­щий его со­дер­жа­нию.

 

Which of the following does NLP teach people to do when communicating with others?

1) realise when they are making mistakes
2) stop thinking about what they are doing
3) decide precisely what their aims are

5
Задание № 1840
i

Опре­де­ли­те зна­че­ние ука­зан­но­го слова в тек­сте.

 

consistently (§ 3)

1) regularly
2) occasionally
3) exceptionally

6
Задание № 1842
i

Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ва­ри­ант пе­ре­во­да (1, 2 или 3) в со­от­вет­ствии с со­дер­жа­ни­ем тек­ста.

 

Once it is framed in a positive way as a goal, ... . (§ 5)

1) В еди­нич­ных слу­ча­ях не­га­тив­ное имеет форму по­зи­тив­ной цели, ... .
2) Од­на­ж­ды это (не­га­тив­ное) сфор­ми­ру­ет­ся как по­зи­тив­ная цель, ... .
3) Как толь­ко оно (не­га­тив­ное) транс­фор­ми­ру­ет­ся в по­зи­тив­ную цель, ... .